Wednesday, March 18, 2015

fRiEnDs AnD maTuRiTy aNd... (what exactly the title - idontknow)


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ASSALAMUALAIKUM WBT




Kadang-kadang aku rasa aku punya maturity level ni jauh gila daripada umur sebenar. Tak tahu kenapa. Mungkin faktor 'kakak-kakak' atau faktor 'dah-suku-abad' atau mungkin juga faktor 'senang-piss-off-dengan-perangai-orang' sebab kadang-kadang age does not define maturity so kita tak tahu umur dia 30 tahun atau 35 tahun tapi sebenarnya dia takut nak tengok wayang sorang-sorang atau masih mengadu dengan kakak bila gaduh dengan girlfriend tapi wujud jugak manusia umur 19 tahun atau 22 tahun tapi dah mula bina empire sendiri manage their life from head to toe you know tak mintak sesen pun duit mak apak... or duit girlfriend... well, that kind of people does exists.




Mungkin itu reason kenapa aku suka Anis. Bunyi macam gay tibe-tibe. (Abang Nabil dengan I memang selalu bermadu berebutkan Anis) - So last week memang random sangat. Pagi Jumaat hari tu jenjalan cari buku dekat Popular teringat buku yang Iema beli kat Borders masa reunion previously borak-borak ntah camana terus deal dengan Anis nak coffee date so aku pun terus shoot malam tu pergi Upstairs Subang and there you go, kaum-kaum ibu buat meeting sampai tengah malam...






This time dating berduet saja. Yes, my boyfriend Iron-Irfan-man memang always akan tag along.
Rindu mummy Ocha latew...kah.





Mula-mula buat homework, lepas tu boring men game, sambil tu minum choco drink dia, 10 minit kemudian dan terbaring dah kat kerusi. Ohmai, kesian menantu ai. 





Apa nak caption sebenarnya ni? Ok. I don't know the reason why I write this entry. Serius tak tahu. Tak rasa nak cakap pasal apa-apa. Maki orang pun tak. (Next entry probably) Mungkin sebab rindu kot. Rindu nak menulis. Dulu masa gigih buat thesis rasa macam nak patah segala jejari. Memanglah kopipes, tapi still kopipes guna jari taip sesatu ayat tu yuno. Well now, bila lama tak tekan keyboard mulalah rasa something wrong somewhere. I guess I will never stop blogging forever.






Well, dah alang-alang sembang pasal mature tadi, boleh je kalau nak relate kan dengan Anis. Yelah, kalau dalam group friday night ladies tu, Anis la yang paling veteran sekali. Memang kena dengan umur kena dengan perangai dengan muka kan kan kan ok muka tak. Kalau ikutkan muka tua memang akulah yang paling veteran (fine-kau-tunggu-aku-pakai-susuk-nanti).





Sebab dah terbiasa meng'kakak' kan orang, yuno, I don't really like kalau ada orang lain meng'kakak' kan aku I mean, memanjakan aku, treat aku macam adik amaigash I'm so kenot lah dengan orang macam tu. That's why kawan-kawan aku ramai yang kategori 'kakak-kakak' jugak macam anis, dia anak sulong, Peah pun anak perempuan sulong, Iema also walaupun dia bukan kakak dalam family tapi dia super super super independant so secara tak langsung, kriteria 'kakak' tu ada dekat dia. Mungkin itulah faktornya kenapa aku boleh melekat acah-acah sisters dengan mereka dan tak kisah sangat kalau nak dikakakkan oleh mereka haaa giteeewww.





Maka kesimpulannya di sini, now yuno kadang-kadang bila aku punya natural spirit tu hilang, aku tahu mana nak pergi. Ini bukan cerita tentang Tuhan. Aku tahu aku dah jauh menyimpang. Tapi kadang-kadang bila kita tahu ada kawan-kawan yang Tuhan hantar sebagai teman, what else can I say... Aku tahu ayat ni cliche, tapi kawan waktu suka merata kita boleh jumpa, kawan yang senyum waktu kita jatuh lagilah bersepah. Tapi kawan yang sudi nak pinjamkan bahu untuk menangis, kawan yang tepuk-tepuk paha kita bagi syaitonirrojim keluar sebab dia tahu kita punya meroyan macam mana hah mengarut dah... 





Ok, I really am thankful for each and everyone of you. Tetibe nak sedih padahal cerita pasal maturity kan tadi ni apahal dah lari jauh sangat? Dem. Later gais, later. Cari tune nak menulis jap, berteraboq pi mana ntah...



No comments:

the history

Followers