Saturday, August 15, 2015

TaNda-TaNda SuDaH mOvE oN


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ASSALAMUALAIKUM WBT




Nak cakap pasal ex jap. 
Maaflah, bukan nak bukak cerita lama...
Tapi cuma nak share.





I still remember, the day we know each other, 14/03/14. On the phone. Meleret sembang tiap-tiap hari sampailah masing-masing sedar masing-masing ada feeling dekat masing-masing. And 14/03/15, after exactly a year, after one crisis and another, after I finally had enough, I texted him, 'I nak break up.' Yup. Aku yang hantar mesej tu dulu and his silent says everything. Reason? He cannot stand long-distance relationship agaknya sampai pasang orang lain dekat Pulau sana tapi jawapan standard kalau orang tanya 'kenapa-break-up?' aku cuma akan cakap, 'we-just-stop-hurting-each-other'. Penat meroyan, then I guess, this is the best for us. The best for me actually.





So, nak jadikan cerita, exactly after four months, 14/07/15, I met this guy. Of course dalam masa empat bulan tu ramai lagilah lelaki yang aku jumpa tapi the significant of this date '14th day' in my life and yesterday, I realize that I feel something towards this guy. Tapi belum tahap cinta lagilah, it's just a feeling yuno there's no particular reason aku pun tak tahu nak cakap macam mana tapi ada something la dekat dalam hati. Well, mana tahu after a year... (ok, we talk about this later bye!)





Now, I'm officially and happily and excitedly declare that I am over my ex! Hopefully. Hah. Statement tak kukuh ntah pape ntah. Well, bila aku boleh dok sembang pasal dia depan orang it's like he is nothing to me, then aku tahu aku dah move on. Bila aku boleh dok compare dia dengan another man and that man win, then aku tahu aku dah move on. (gay mana boleh menang bila compare dengan real man). Ok and bila aku boleh cakap 'i-love-penang' without my ex as the reason, then aku sedar aku dah move on. Penang best kot. Takkan sebab ex jahanam tu sorang aku terus nak ban orang-orang penang lain yang ramah-tamah, kiut-miut, hansem, gantang, gila merata satu Malaysia ni apalah budak-budak sangat perangai.





Dan paling confirm bila seriously aku tahu aku dah move on bila aku boleh nyanyi lagu 'berpisah jua', 'hurt', 'shouldn't come back', 'amnesia', dan rock-rock kapak jejiwang dengan memberi tumpuan kepada aspek vokal instead of emotion... Haaa, nampak? Nampak? Dan bila aku dah tak peduli dengan dia, tak peduli apa nak jadi dengan dia, tak rasa nak ambik tahu pasal dia, tak rasa nak stalk dia, tak rasa nak marah dia, tak rasa nak rujuk dengan dia choooiii, itu laaaaagilah tak. 





And I finally realize, breaking up with him actually tak adalah teruk mana cuma manalah tahu kalau aku terserempak dengan dia suatu hari nanti, the only thing aku nak cakap ialah 'thank-you.' 'I-learned-a-lot-from-you.' Lepas tu bagi penampar satu hah kalau dia baca ni terus solat hajat agaknya mintak kat Tuhan janganlah bagi dia terserempak dengan aku. Agaknyalah... Lepas tu dia akan cakap, "lamanya you ambek masa nak move on." "memanglah. i bukan macam you senang nak move on pasal awal-awal dah simpan perempuan apalah bangang punya soalan."





Eh, aku bagitahu aku dah move on je. Aku tak cakap aku dah maafkan dia, aku tak cakap aku dah halalkan duit yang aku bagi kat dia, aku tak cakap yang aku doakan dia bahagia hingga ke anak cucu ke apa, nope, not yet. He don't deserve it. Dan aku bukan cakap aku dah move on sebab aku dah jatuh cinta dengan orang lain ke apa. Nope. Not yet either. Kan aku dah cakap tadi dok tanya aku apasal lama sangat ambek masa untuk move on nak aku keluarkan sumpah seranah lagi ke???





Hek hek, jangan serious sangat. Hujung-hujung minggu ni kasi chan laaa aku nak release tension sekejap BFF balik Malaysia minggu depan ohmai mai maaaiii double esaited!





Healed.

No comments:

the history

Followers