Wednesday, September 23, 2015

SoMe PeOpLe DeSeRvE tHiS eNtRy, sOmE pEoPLe DoN't


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ASSALAMUALAIKUM WBT





Sekarang dah jarang update belog. Sebab rasa-rasa kalau update belog tu cerita menyakitkan hati orang, kadang-kadang memburukkan orang atau memburukkan diri sendiri baik tak payah cerita. Duduk diam-diam buat kerja lain yang lebih masuk akal itu yang aku fikirkan cara terbaik untuk diri sendiri keluarga dan masyarakat sebab tu aku selalu collect moments indah-indah lepas tu letak dalam belog ni untuk simpanan masa hadapan atau masa sedih manalah tau tiba-tiba terbenci orang ke terpisah dengan orang ke at least kita tau kita pernah ada wonderful moment dengan dia.





Tapi to-be-honest jugak, kadang-kadang aku cerita buruk pasal orang atau pasal diri sendiri sebenarnya tak ada niat lain cuma untuk dijadikan pengajaran kepada readers. Sebab hidup ni bukan senang dan bukan seindah yang kita sangka. Life will forever f**k us up to death hence we have no choice but to live un-virgin haaa siapa tak faham tu maknanya korang budak-budak lagi ok bye.





Well, I cannot resist to mention that my ex dah kahwin...!!! Ohmai, you know how I love wedding so much so walaupun wedding itu wedding ex, tapi aku tetap rasa excited. And by the way, congrats to Encik Domoi dan pasangan walaupun kahwin tak ajak haish boleh tahan laju jugak laki bini tu buat preparation tak sampai few months lepas break up hari tu dah menikah dah. Aku tak sempat nak bercinta balik depa dah salam tok kadi amboi, nampak sangat dah prepare awal-awal kan? Ke desperate? Ke kahwin express? Ke ... ok dah ampunkan hamba, whatever kang lagi banyak assumption keluar lagi menggunung dosa itulah siapa suruh kahwin tak ajak.





Haip! Cerita tak habis lagi. Ingat entry ni nak cerita pasal ex semata-mata ke apa? No baby. Datang mood aku nak menulis hari ni sebenarnya sebab aku ada benda sikit nak pesan to all readers especially gegirls yang bebujang yang rerasa nak terima nasihat aku ni let me tell you something about boys based on my current experience which is yang pertama sekaliiiii...




  • Don't trust them. Don't trust them at all. Pengalaman aku sendiri aku pernah kena tipu dengan ex yang aku say congrats tadi (pergi mereput kau dengan bini kau di pulau sana) dan seorang lelaki yang mengaku dia bujang, umur 28 tahun tapi rupanya dah kahwin anak dua dan umur dia actually 33. And the best thing about knowing a liar is to see them lying when we in fact already know the truth. Well, it's fun for me to play game with them but it's kinda lesson as well. So. Never. Ever. Trust. A. Guy. (or a gay)

  • Secondly. You must know that they will always hurt us. Walaupun diorang tak rasa yang diorang sakitkan hati kita. Tapi, itulah lelaki. They can harm us in so so sooooo many ways. Dengan perbuatan diorang, dengan kata-kata diorang dan kadang-kadang diorang rasa benda tu tak bagi effect apa-apa pun dekat kita tapi kita je yang tahu how cruel how rude and how mean they are. And it happens to me million times as well sampai aku emotion-less. Lantaklah korang nak buat apa nak cakap apa aku nak sambung buat kerja jap.

  • Tapi bila kita buat-buat tak ada perasaan (atau memang betul-betul tak ada perasaan), diorang secara automatik akan datang dekat kita balik. (Oh, except for my ex sebab dia gay). And that's the reason why I wish all women out there can be tough and emotion-less (if necessary) sebab aku bukan nak cakap kita boleh hidup tanpa lelaki (even though we could) tapi ada masa-masa tertentu kita perlu ada spsesis ini contohnya untuk melahirkan zuriat sebab kalau tak ada zuriat habis aku nak bagi nasihat-nasihat yang kat atas tadi dekat siapa?





Dan maafkan saya sebab masih belum buang tabiat screenshot conversation orang lepastu letak dekat belog dan memang sejujur-jujurnya aku sangat emotion-less sekarang sampaikan bak datang jantan mana pun aku malas nak layan nak fefeeling ke apa macam dekat dalam gambar yang aku screenshot tu dok meroyan nak ajak bercinta balik lepas tu buat perangai balik lepas tu rujuk balik lepas tu buat perangai balik apa kau ingat relationship itu game kah? Not that I don't want to back into relationship just let me take a break. Jadi player sekejap ke macam mana tengoklah!





Ok, ada niat jadi player rupanya... 
Well, itu tak klaka. I won't hurt others like some people do. 
So, itu saja cerita harini. Talk to you later. Bye...



No comments:

the history

Followers