Thursday, June 18, 2015

HaShTaG JeDdaHToGo


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ASSALAMUALAIKUM WBT




Lama tak blogging. Busy. Dizzy. 1st puasa hari ni. A bit mencabar. Sebab morning sickness datang kembali. Dari pagi pening-pening, tekak sakit, rasa nak muntah pun ada. Lembik je rasa. Habis semua nak mengadu kan. Mengada!





Anyway, today is the day Iema terbang ke Jeddah. See the hashtag below, #jeddahtogo. Betapa exsaitednya beliau dengan aku-aku sekali esaited melihat timeline beliau daripada zaman training sampailah entah berapa kali delay akhirnya fly jugak beliau ke Jeddah sana merantau pergh, ni baru betul nyanyi lagu dendang perantau chu ollsss...






*tumpang gembira*





Anyway, dengan kondisi badan yang tak berapa nak sihat ni, aku rasa memang akan pen-off awal sikit. Ni nak panggil demam kura-kura ke, labi-labi ke, penyu ke apa ntah aku pun tak tahu like seriously dia kejap sejuk, kejap panas, kejap cergas, kejap lembik, so, aku menghitung masa sahaja untuk balik kerja pukul lima kejap lagi nak masak untuk suami dan anak-anak kemain statement wei sebenarnya aku cuma nak cakap aku tak larat nak tulis panjang-panjang so aku screenshot insta aku sendiri yang aku tulis pada malam sebelum demam melanda, malam menggila sebelum puasa, dah kalah malam meraikan bakal pengantin pun ada...






Sebab nak screenshot gambar dan caption tak muat, so aku post gamba ori kat sini, lepas tu post caption screenshot je. Bijak kan? Yes, I know I am lagi-lagi kalau bab yang berkait-mait dengan kemalasan ni.







Sekian, itulah saja ucapannya.







Dan inilah kerjanya, melalak, meroyan, bagi petir guruh hujan ribut di tengah-tengah malam. Aku bukan kaki karok Iema, tapi demimu, aku relakan jua sudahnya sama-sama sengih pandang satu sama lain sambil angkat-angkat kening untuk round kedua pergh!






Tapi semestinyalah kau lead singer. Aku bekap sahaja.






Tenkiu bebeh. Actually, dihujung rancangan malam tu aku pun tak pasti siapa yang lead dan bekap sebenarnya. Tak pernah tak meroyan kalau jumpa ahli mesyuarat persatuan kaum-kaum ibu walaupun dua-dua pun belum jadi ibu tapi tadi dah morning sickness bakal la tu agaknya. Ok bye Iema, jaga diri kau baik-baik sana pramugari cantik!




No comments:

the history

Followers