Monday, June 1, 2015

tHe HeaLiNg ReMeDiEs


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ASSALAMUALAIKUM WBT




Whatever people think about me, I seriously don't care. Orang cakap, love yourself before you love others. Aku tak cakap pun aku tak setuju dengan 'orang'. I always in love with myself kalau aku boleh create another 'me' in male version dah lama aku buat dah tak payah susah-susah nak jatuh cinta dengan orang. Tapi, nak kutip balik serpih-serpih rasa sayang yang dah berteraboq merata-rata bukanlah satu benda yang senang. Semestinyalah aku dah move on. Tapi move on bukan dengan cara rebound atau dengan cara balas dendam, atau dengan cara buat-buat happy, seorang manusia yang transparent seperti aku tidak tahu apa itu makna 'buat-buat'. Mind you, whatever you see, that's the real me.





Online dating? No more baby. Cukuplah sorang. I'm having a break right now. Definitely I'm not dating anyone at the moment. Kenal sehari dua dah jatuh cinta? Bullshit. Macam-macam jenis lelaki aku jumpa. And I definitely know what they're thinking and what they're up to. Bunyi macam menakutkan. Well, I guess I-am-menakutkan. Sebab tu tak ramai lelaki berani dengan aku. Psstt, actually, masalah utamanya bukan 'dengan-aku', tapi lelaki... sorry for stating this generally, but the truth is... they-are-coward. (dengan perempuan pun nak takut ke? kamon gays guys...)





Not talking about anyone ok kalau terasa maafkan saya. So, that's the real problem. Macam mana nak settle? Idontknow. Aku pun malas nak fikir or nak kisah pasal orang. People will keep talking. Bila bujang, orang sibuk tanya pasal kahwin. Bila dah kahwin, orang sibuk tanya pasal anak. Bila dah beranak, orang sibuk tanya pasal menantu. Bila dah menantu, orang sibuk tanya pasal cucu. See, the cycle? It never stops. Kang aku menjawab; 





"Makcik, saya ni tak kahwin-kahwin lagi pasai dulu rajin mengaji. Saya pi mengaji bukan macam oghang len buat part time menggatai cari jantan. Pasai tu bila da habeh mengaji, saya baru nak kenai orang lepaih tu saya pi sambung mengaji lagi tinggi-tinggi bagi sayup mata memandang lepaih tu tiba-tiba jodoh tak panjang saya kena tekan button restart nak tunggu next candidate makcik ingat senang macam nak pi beli ikan kat market kaaa???"





Itu monolog dalaman sahaja, tak gamak lagilah nak kuajaq cakap depan orang tua lagu tu so aku dok diam-diam je eehh why cakap utagha? Sebab, sukati akulah. Apa kau ingat aku allergic dengan ex automatic aku allergic dengan segala yang sewaktu dengan beliaukah? Kamonlah. I'm not that kanak-kanak yuno. Anyway, nak share tips sikit for those in the middle of healing process, I suggest sesiapa di luar sana yang baru putus cinta, atau dah lama putus cinta, atau mungkin dalam proses untuk memutuskan cinta, one of the best way, spend time dengan orang-orang yang sudah berumah tangga dan faham, what's the meaning of REAL relationship. 






Believe me, it's really work!





Yes. Sebab bila sembang dengan kakak abang yang dah berumah tangga bertahun-tahun (actually belajaq dengan mak apak kita sendiri lagi baguih) so we can learn and study how they manage their relationship, how they cope with their partner's upside down punya perangai and that's really make me realize, rebound or revenge or whatever kanak-kanak punya perangai yang terlintas dalam kepala otak kau itu is not the way. Seriously, NOT THE WAY. It's just gonna add reason to make your heart hurt even more.






Tiga ketul power puff girls bermesyuarat lagi.





Well, itu sahaja caranya. Buatlah apa kau nak buat as long as tidak menyakitkan hati orang lain. Rebound is a big NO-NO. Lepak dengan orang-orang yang genuinely make you happy itu baru betul adults kinda way. And with that you will know, what are the man criteria you should look into. Aku tak cakap aku takkan pilih bad boy lagi dah kamonlah that will be my forever number one list cuma lepas ni kena add-on criteria yang lainlah macam contoh...





Ok, see you gais later. Nak chekidaut anak-anak exam kejap. Anyway, happy June-Day peeps. 14 days more. See what I'm gonna up to. Soon!



No comments:

the history

Followers