Wednesday, July 15, 2015

KeNaPa KaU BiLaNg aKu DeMaNd?


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ASSALAMUALAIKUM WBT




Semenjak, dua menjak, tiga dan empat menjak ni selalu nau dengar ayat-ayat orang keliling macam, "Kau ni demand sebenarnya kan?" "High maintenance ke?" "Kenapa memilih sangat?" Ohmai ohmai ape ni weeeeiii...bukan dulu aku pernah tulis entry aku beli baju kat tesco 30 ringgit, baju pasau malam semua haish apa high maintenance apa apa apaaa??? Saja bagi aku meroyan mentang-mentang lama aku tak tulis cerita meroyan korang saja bagi modal ke apa ni?





Ok jujur. Memang ramai cakap macam tu. Member-member cakap aku memilih, students cakap aku memilih, mak aku pun sama jugak cakap aku memilih tang mana memilihnya dia tak tahu ke aku nilah anak yang paling tak banyak songeh kalau dia masak nasi dengan goreng telur dadar dengan kicap pun aku hentam je manade aku mintak lauk ayam daging stew kari kurma dap dap semua tuh walaupun aku tau itu cerita makan yang ni cerita kawan sehidup semati a.k.a laki a.k.a memang tak sama ye aku tau aku tau tapi apa kau expect aku boleh scan mana-mana lelaki lepas tu terus boleh detect dia tu laki aku ke weeeeeiii???





Sebab itu bila proses 'scanning' itu berlaku (pergh scanning kau ayat), aku tak boleh nak rushing. Aku cari laki untuk sebumbung serumah sebilik sekatil semeja sepinggan sebantal sekereta sesama seiring sejalan semuda setua sesampai semati dengan aku tak ada kena mengena dengan demand atau high standard atau memilih di sini sebab blaja tinggi-tinggi, muka hensem, kaya raya semua itu tidak menjamin dia boleh tolong aku buat kerja-kerja rumah lepas kahwin nanti, tak menjamin juga dia mampu pandang muka aku sambil jawab soalan remeh-temeh aku dengan senyuman lepas balik kerja walaupun penat kerja dia berganda-ganda daripada aku dan tak menjamin juga dia boleh bertolak ansur tiap-tiap tahun aku nak balik raya rumah mak aku apakah itu demand juga?





Aku tahu lelaki begitu masih wujud. Lelaki yang sungguh-sungguh sayangkan aku dan bukan yang spesis cepat move on lepas break up sebab awal-awal dah ada back-up kau pun tahu cerita-cerita curang di luar sana bersepah bersepai di laman sosial dan akhbar apatah lagi yang undercover yang kita tak tahu tapi sebenarnya memang banyak mesti kau pening baca ayat aku, ye aku taulah. Jadi point aku sebenarnya aku bukan nak cari prince charming. Prince charming pun curang juga kita mana tau kan? At least dia setia. Cukuplah. Susah senang sama-sama. Terima buruk baik lebih kurangnya. Mana ada manusia sempurna. Itu memang sampai mati aku scan pun takkan jumpa punya. So, faham maksud 'memilih' aku tu?





Dah alang-alang cakap pasal curang tadi, teringat plak aku ada tweet something pasal curang kan haritu viral dekat online kawen berapa minggu dah cerai tu hailaaa, macam mana aku nak low kan standard? Macam mana aku nak percaya lelaki sekarang? Macam mana aku nak settle down wei kalau macam tu punya spesis...






And you already know ayat-ayat aku dekat twitter macam mana kan weh...





Maka, bertabahlah wahai bakal suamiku. Aku masih dalam proses menapis, menepis, menyuling, mengguling, menyahkaudarisini, mensyuhpimainjauhjauh semua lelaki yang hadir dalam hidup aku sebelum kau. Jangan lambat sangat 3 hari lagi aku dah 25 dan aku tak sabau nak menimang cahaya mata muncullah cepat apa gps kau rosakkah bakal suami?



No comments:

the history

Followers