Saturday, October 17, 2015

WhY i HiT tHe UnFoLLoW aNd uNfRieNd BuTtOn?


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ASSALAMUALAIKUM WBT




Lama gila hoooooiiii tak tulis belog!!! Well, it's not much. What I realize lately, I met A LOT of people (literally a lot sampai tak boleh nak kira dah). Aku belajar pasal diri sendiri. My demand is getting high and high and haaaaaaaaiiiii. Contoh eh, aku peratikan lelaki sekarang cerewet dan memilih yang bukan-bukan sumpahlah kadang-kadang tahap melampau kalau aku tulis ni jangan ban pulak belog aku ni ada yang siap tanya aku reti menari tiang ke tidak... apakah???





Setakat demand nak cari bini pandai masak, pandai kemas rumah, pandai berdikari, belajar tinggi, pandai hitu hini serba serbi what the hell aku boleh terima lagi. Tapi yang tukang demand pun tak sedar diri kerja tetap tak ada, nak call orang pun tak ada kredit, ni kalau kawen siapa nak sara siapa ntah kau bayangkanlah.





Oh yes, when I mention unfollow or unfriend dekat title tuuu, significant for me as abandoning certain people in my life. Social media bersepah-sepah sekarang. Kita kenal orang pun memang hakikatnya depan laptop depan phone. So, in conlusion, semakin senang kenal orang, semakin senang jugak nak buang orang yang kita kenal tu. Suka, friend, tak suka, unfriend. Nak, follow, tak nak, unfollow. As simple as that.





Dan bila kenal ramai orang, macam-macam perangai kita akan jumpa. Aku punya demand sebab dah makin tinggi, maka tahap emosi pun boleh jadi emotion-less. You know how much I hate to start a conversation. Bukan nak merungut, tapi manusia kadang-kadang lupa courtesy untuk berkomunikasi. Previous entry aku ada bercakap pasal texting. Those things yang aku tulis dekat situ biasanya adalah sebab-sebab kenapa aku unfriend atau unfollow orang.





Because they're lame, boring, kadang-kadang riak dan bermegah diri, terlampau banyak tanya, ada jugak yang tak nak tanya langsung, berperangai budak-budak, atau mungkin terlampau ghairah bersembang tentang isu semasa, atau kadang-kadang suka tag orang benda yang tak ada kena mengena, just chill bro. Kita sembang-sembang santai-santai je. We're not partner, we're not colleagues, we're not even in a relationship.





Maka itu sahaja nasihat yang panjang sebenarnya tapi diringkaskan supaya tidak menjadi mangsa unfriend or unfollow well even if it's not from me, maybe from somebody else sekian terima kasih mesti tak faham entry ni kan...






same laaa i pun tak paham. motif upload gambau ni sebab rakan-rakan sepermainan di pejabat pakai baju tema belang-belang. tu je ok bye


No comments:

the history

Followers