Sunday, June 28, 2015

YoU CaN aSsUmE, BuT MaKe SuRe iT's aLmOsT tRuE


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ASSALAMUALAIKUM WBT




Aku senduuu...huhuhu. This one guy is making me so out of nowhere fidgeting every-time we're talking to each other. Even tak se'creepy' kes yang pernah jadi kat aku before which is ada sorang ni text aku everytime aku pergi mana is like dia tau je aku tengah buat apa, aku keluar dengan siapa, aku balik rumah pukul berapa creepy kan weh? *thank god now tiada lagi*, but dia datang 'creepy' yang lain pulak. Haish, ini pun menakutkan actually. Extremely over read orang lain punya perangai sampaikan boleh come out dengan assumption begini. Apa kau tiada kerja lain???






Anyway, abaikan 'syg' and 'baby' itu semua the thing is aku sungguh impress sampai tahap macam tu sekali orang 'membaca' aku. Well, yes, I am transparent. Orang memang boleh nampak aku punya riak on the spot boleh tau tengok muka tension, maknanya memang tensionlah tu. Tengok muka happy, memang tengah happylah tu. Tengok muka emo, tengah datang bulanlah tu. Tapi ini dalam text pun boleh 'baca' jugak wah wah... kemain you punya internet lah, study lah, pergi jadi ahli nujum sanalah.





But he's good at reading me actually I can't deny it. A good friend tho. Sampai boleh 'read' macam tu sekali. No. He's saying the truth. I feel so 'bff' sebab tak payah buat essay panjang-panjang dia scan sekali je pap terus keluar report berjela-jela macam tu. Tapi part yang 'lonely' tu is not really. Sumpah kerja banyak gila weeeiii nak buat sampaikan aku hari-hari tengok tiket flight sungguh rasa nak lari pergi jauh-jauh nak off communication dengan sumorang nak duduk diam-diam cari ketenangan kat mana-mana ohmai makin hectic rupanya kehidupan ini.





And part 'keras hati' tu pun tidak benar sama sekali. Kau pujuk-pujuk sikit, nescaya cairlah aku. Dah kenapa aku cerita semua benda ni? Pasal sebenarnya nak bagitau, jangan mudah buat assumption dekat orang. Cakap depan-depan macam member aku ni, tak apalah. Tapi kalau cakap belakang-belakang, Mengumpat perangai orang? Depan orang lain? Rupanya perangai orang tu tak macam yang kau cakapkan. Haaa, jangan berperangai macam tu. Musnah rumah tangga kau rosak binasa. 





Aku bukan revenge-revenge punya orang. Cuma nak berpesan, hati-hatilah bila bercakap pasal aku. Atau orang lain. Kadang-kadang Allah dengar, tapi Dia tak nak kau melutut cari aku atau orang yang kau burukkan tu kat Padang Masyar mintak ampun nanti. So, Dia bayar cash. Aku tak mintak. Tapi dah Tuhan nak tunjuk. Tulah, orang yang spesis mulut manis santan kelapa bergula-gula ni tapi belakang aku ntah apa sampah dia tabur tuu. Sampai aku senyum sorang-sorang bila nampak 'the truth' Tuhan reveal satu demi satu. Sempena bulan yang mulia ni agaknya. Oh, peringatan untuk diri aku sendiri juga.





So, was thinking to go to the south instead of Krabi. *tibe-tibe* JB? Singapore maybe? You... read me again please...hah! Ok bye people. Wish me not having blue monday tomorrow please perempuan ni bukan boleh percaya, haish...





No comments:

the history

Followers