Sunday, December 20, 2015

Thank You. From Anameku to Anameku.


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ASSALAMUALAIKUM WBT




Thank you 2015. From January to June, July to December, separuh tahun pertama yang disaster, separuh tahun kedua yang teruja. I had it all. Daripada meroyan versi perempuan, sampailah meroyan versi wanita. Aku boleh nampak transformation diri sendiri dalam masa setahun ni which is really really really part of the big thing in my life. Well, I didn't say I'm going to stop meroyan. It's a good therapy actually (youknowme).





I just think, it's time for me stop. Anameku, has brought a lot of memories through all five or six years back in my life. Dah sampai masa untuk mulakan another five years dekat belog lain. Did I say nak stop blogging? Hahah, sila jangan mengarut. Aku cakap aku nak stop anameku.blogspot ni sahaja. Because I'm about to start a new one. A new blog to store my another five years journey. InsyaAllah kalau panjang umur. So, lets dream about something bigger together, ok!




Bercakap pasal 2015 (again), I realize a lot of things. Paling ketara, 'maturity'. It's funny when your 30 plus plus years old girlfriend boleh terus putus kawan bila aku buat keputusan untuk berhenti kerja and do something better for my future. Real mature friend, should be happy for me. Samalah macam bila kawan baik aku letak nama anak dia dengan nama yang aku simpan untuk anak aku sendiri nanti like seriously I can't justify the level of maturity. Biarlah, aku relakan saja. Samalah jugak bila kita putus cinta dan melihat 'kesyaitonan' bekas laki bila dia menikah dengan orang lain dengan selamba. Whoa, I wish you guys can feel me. Really...





I've been walking in a lot of hard and stumble roads. Met a lot of wrong people. Choose a lot of stupid decisions. Did a lot of senseless mistakes. But I learned. Belajar dan berazam. Kalau salah, jangan buat lagi. Kalau betul, perbaiki dan mahirkan lagi. Kalau dah tahu coffee addict, jangan gegedik nak skip kopi sehari. Kalau tak kang mulalah kepala mabuk emosi ke laut habis terbalik orang rumah orang office orang-orang sekampung dengannya. But that's how I learn about myself.





Not only that. Aku rasa macam-macam pengalaman. Duduk macam-macam jenis rumah. Belajar macam mana jadi event manager. Pergi macam-macam tempat. Rasa macam mana jadi hina merayu melutut menagih macam orang gila. Oh, merasa naik pentas konvo uitm untuk kali kedua jugak. And I'm proudly say now I am where I supposed to stand (iguess). Hah, apa PHD? Don't ask me any about study. Laki pun tak sempat cari. Not to forget, seeing few besties got hitched. Peah, Lala, Fara, Yana. Even Miss Neela. Haila, rindu tempat kerja lama dah walaupun baru seminggu start hidup baru.





Yup. 2015 is not an end for me. It's a start of my another 20's half journey. May Allah ease. Itu je aku doa untuk diri sendiri. Dan family. Dan insan-insan sekeliling yang tak pernah putus bagi kasih sayang. Dari umur aku 19 tahun (which I started to write here), sampailah 25 tahun. Now, I'm bringing my 26 to 30 years old to another page. Tak payah cari belog baru aku. Tapi kalau terjumpa, nasib koranglah..hiks. Get ready for a lot of meroyan styles from me. And also please get ready, yang aku takkan teragak-agak untuk 'unfriend' mana-mana manusia yang berperangai tikam bunuh racun kelar kawan sendiri. Seems like I'm getting scarier isn't? Nah. You reader know me better.





So, akhir kata, terima kasih kepada semua readers. Silent or un-silent, you're part of the reason I'm writing here. It's been a great and wonderful years sharing all these moments and memories with you guys and girls. Maaf kalau ada terkasar bahasa, terasa, tersentap, terperli sama ada sengaja ataupun tidak. Well, this is me. Ain Nathasha binti Omar, the owner of anameku.blogspot.my which stands for 'ana' bermaksud 'saya' dalam bahasa arab, 'me' bermaksud 'saya' dalam bahasa inggeris and 'ku' bermaksud 'saya' atau 'aku' dalam bahasa melayu. *I never reveal this to anyone* So, it's all about 'saya' in here. Jadi jangan perasan kau femes sangat sebab di sebalik nama belog pun dah terang-terang selfish. Okbye.








Sekian, rest well anameku.
Thank you for keeping all my thoughts and memories in you.
Love, Ain Nathasha Omar.
Assalamualaikum wbt.





Write off; 

20/12/2015
1551 - Sunday



2 comments:

Sayidah Nafisah Ruslan said...

la baru aku tau mana datangnya nama blog kau ni. memang dari dulu aku nak tanya. akhirnya terjawab juga. jangan berenti menulis sebab aku silent reader tegar kau. tapi kau dah nak tukar blog pulak. hmm.. ape name blog baru kau? hahaha

Unknown said...

haha, baru tau kan kan kan. sebab memang tak pernah bagitau sesapa. blog baru?all the besh for finding it bebeh. drop komen kalau da jumpa taw :P

the history

Followers