Wednesday, July 29, 2015

Be GraTeFuL, iT's ThaT tOo MuCh To AsK?


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ASSALAMUALAIKUM WBT



Kau tahu aku punye seriau nak menghadapi hari raya hari tu, lagi-lagi bila hari raya pun bersamaan dengan hari jadi aku terus rasa macam soalan wajib mak-mak sedara akan semakin menjadi-jadi dengan tetiap tahun pun raya single, dengan umur meningkat lagi satu angka, dengan status dah kerja walaupun diorang ni tatau kerja aku pensyarah ni diorang ingat gaji terus lima angka ke macamana ntah aku sebenarnya nak cakap, aku dah ready sesangatlah dengan soalan makcik-makcik aku ni yang sibuk nau-nau tanya bila-nak-kawen-bila-nak-kawen aish dengan lancarnya aku menjawab tahun-depan-insyaAllah ingatkan habis kat situ dah aish diorang ni sambung lagi tanya dengan-orang-mana? aku pun dengan konfidenlah menjawab orangnya-tak-tau-lagi-masih-dalam-proses-saringan pergh pergh pergh sungguh weh aku berjaya mendiamkan memulut makcik-makcik aku dengan menjawab begitu Alhamdulillah setel bab soalan bila nak kawen yang aku nak cerita ni aku tak ready pulak dengan soalan lain macam contoh duit-raya-untuk-maklong-makngah-maklang-makteh-makcik-maksu-maktam takde keeeee? Aku dah terkebil-kebil sambil cuba menyengih dengan harapan maksedaraukauhijau itu semua faham tapi mereka tidak habes di situ dia sambung lagi, ingatkan-tahun-ni-baru-nak-rasa-rezeki-anak-buah-yang-sorang-ni aku terus ambek tutup periuk wan aku lempang muka sorang-sorang eh dah kau jangan menokok tambah cerita, aku sebenarnya hanya mampu untuk terus tersengih kuang hajau diorang ni aku tak prepare soalan ni yang aku mampu jawab makcik-bagilah-no-akaun-nanti-along-bank-in... amekaaawww.




Dear, sumorang,

Bersyukurlah, jangan meminta-minta...

Bersyukurlah, walaupun tak banyak yang orang beri, yang penting ada...

Bersyukurlah, kerana rezeki manusia berbeza-beza...

Bersyukurlah, kita tidak ditempat mereka yang lebih susah daripada kita...

Bersyukurlah, aku tak minta duit kau...








People please, it's just so damn annoying...



1 comment:

Anisa Anuar said...

betul tu..peringatan bersama

the history

Followers