Wednesday, November 4, 2015

sEmBaNg KeNcaNg TaPi TaK bUaT


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ASSALAMUALAIKUM WBT




Aku tak peduli berapa kacak, berapa kaya, berapa bijak cerdik pintar litar pintas kepala batu seorang lelaki, tapi apabila dia memiliki sejenis perangai iaitu 'sembang-kencang-tapi-tak-buat' woot woot masyaAllah sis, I kenot with him sis, like seriously sis, bagilah I orang miskin yang huduh sekalipun sis, asalkan dia berpegang pada kata-katannya sis...





Ini cerita apasal lama tak update tiba-tiba update terus nak meroyan (gelak gedik smbil tutup mulut) ampunkan hamba wahai rakyat jelata sekalian sidang pembaca sebab anak-anak baru lepas habis final exam sebab itulah ibunya busy sikit buat conclusion semester lepas dan introduction untuk semester hadapan. To be honest, tiada istilah break bagi aku sebab kelas memang semedang ada so tengoklah nanti macam mana dua minggu lagi ke mana tau ada cerita menarik nak kongsi.





Itu yang meroyan tiba-tiba cakap pasal lelaki again again again and again selagi aku tak kahwin memang aku takkan habis mengkritik meroyan dan mengeluarkan fakta serta teori aku tentang mereka walaupun hakikatnya bukan semua benda aku rasa sendiri, tapi bila bff meroyan dengan laki a.k.a suami, bff meroyan dengan boyfriend, bff meroyan tengok aku meroyan dengan laki atau bff meroyan aku single tak berlaki apa masalah diorang ni pun haish aku tak tau maka itu yang buatkan aku selalu menempekkan cerita pasal lelaki kat sini. Hhmmm... bosan kan? Ye, doakan aku cepat bertemu jodoh supaya aku boleh annoyingkan orang dengan cerita seorang lelaki sahaja iaitu suami aku dan pada masa itu korang tengok header blog aku pun korang tak lalu.





Ok, yang aku cakap jenis 'sembang-kencang-tapi-tak-buat' itu tadi memang salah satu kategori yang aku akan pangkah awal-awal. Ampun maaf dipinta mensuci hening dosa, aku sangat menyampah! Pasal bila dah selalu kena maka sudah menjadi tabiat untuk tidak meletakkan harapan yang tinggi supaya nanti bila sampai masa perangai 'sembang-kencang-tapi-tak-buat' itu datang, aku boleh cakap 'dah-agak-dah' lalu tersenyum dan boleh move on dengan mudah.





Samalah dengan spesis yang lain-lain yang aku rasa ntah berapa banyak aku tulis pantang-larang perangai lelaki dekat sini selama ini dari zaman aku belajar, zaman aku crush dengan orang sampai bertahun-tahun, zaman aku bercinta, zaman putus cinta, zaman nak move on, banyak wei banyaaaaakkk... Jadi bosanlah kalau aku dok ulang balik benda yang aku pernah cerita dulu-dulu purba kala segala inipun sebab terlampau annoying bila dah sampai tahap menyampah dengan perangai 'sembang-kencang-tapi-tak-buat' yang aku jumpa dua tiga hari kebelakangan apakah ini trend lelaki sekarang?





#sisbertanya






-lagu tak ada kena mengena dengan entry-
cuma untuk ditujukan kepada bakal suami pergh pergh pergh geli wei.





No comments:

the history

Followers